XVII Poniedziałek z Psychoterapią – „Indywidualne nauczanie i co dalej?”

Serdecznie zapraszamy do wspólnej refleksji na ten temat. Rozmowa Krzysztofa Klajsa z Dorotą Fornalską – socjologiem, zajmującym się terapią rodzinną w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dla Młodzieży odbędzie się 17.09.2018 o godzinie 18.30 w Domu Literatury – Roosevelta 17, Łódź. Wstęp wolny.

Nauczanie indywidualne przeznaczone jest dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Jeszcze kilkanaście lat temu uczęszczanie na nauczanie indywidualne było stosunkowo rzadkie i zwykle dotyczyło chorób somatycznych uniemożliwiających wyjście z domu i samodzielne poruszanie się. W ciągu ostatnich kilkunastu lat znacznie zwiększył się udział schorzeń psychicznych (od psychoz, poprzez fobie szkolne po epizody depresyjne) wśród dzieci i młodzieży objętej nauczaniem indywidualnym.

Podczas XVII Poniedziałku z Psychoterapią – „Indywidualne nauczanie i co dalej?” zastanowimy się czy nauka w takim systemie służy zdrowieniu, czy może jedynie ma na celu skończenie szkoły? Porozmawiamy o tym, jak wygląda proces diagnozowania oraz orzekania nauczania indywidualnego. Przyjrzymy się zmianie przepisów określających miejsce, gdzie ma się odbywać nauczanie indywidualne. Jakie zalety i wady ma pobieranie nauki w domu, a jakie w szkole? Zastanowimy się, jak młodzi ludzie pobierający naukę w izolacji od kontaktów społecznych radzą sobie w życiu. Czy kończą szkołę, dalej się uczą, pracują? Jak wyglądają ich relacje społeczne, proces usamodzielniania się? W jaki sposób mogą ich wspierać nauczyciele i rodzice?

 

Możliwość komentowania została wyłączona.